fredag den 28. marts 2014

Overskudsagtig... I think not!

Synes det er vildt så overskudsagtige folk er på Instagram og FB - i hvert fald dem jeg følger for tiden, men de har nok heller ikke kronisk underskud på søvnkontoen og øjne med rande så dybe som marianer-graven...

Som I nok kan høre, er det så som så med nattefreden pt. Ved ikke om det er fordi baby M har besluttet sig for at natten er sjovere end dagen til at lave fis og ballade, eller om det mon kunne hænge sammen med, at hendes tarme arbejder på højtryk for at fordøje alt det nye spændende mad, hun kaster velfornøjet i sig, og at hun derfor sover mere uroligt end en hvalros på en pigmåtte. Summa summarum (mærkeligt, men FEDT udtryk) jeg blir holdt oppe på kaffe og så selvfølgelig hendes vidunderlige smil og grin, der kan få en til at lide af momentant hukommelsestab overfor det faktum, at du var ved at kvæle hende af arrigskab fem timer forinden, fordi du bare gerne ville ha' to sammenhængende timers nattesøvn.

Jeg er ved at komme til den konklusion, at det måske er de forkerte mennesker, jeg følger på Instagram - måske skulle jeg blot skippe det l... lige indtil jeg selv får mere overskud. For øjeblikket tænker jeg ret meget over, hvor lykkelige og uvidende mødre var for et par generationer siden. De havde ikke så meget, de skulle leve op til, for de anede ikke hvad andre mødre på barsel nåede eller ikke nåede i løbet af en dag, for der var ikke noget, der hed Instagram, Twitter eller Facebook. Tænk hvor meget tid man sparede ved ikke liiiige at skulle tjekke sine sociale netværk, når junior sov.

Nu lyder jeg måske en kende ynkelig, for det er jo et valg, man tager, om man gider bruge sin tid på cyberspace. Når jeg er overskudsagtig, gør det mig ikke noget, men når jeg ikke er, blir jeg bare irriteret over alle mennesker, der har et mere spændende liv, end jeg har pt.

Mens jeg går rundt og føler mig ynkelig, læser jeg lidt i verdens sjoveste bog og den får mig meget hurtigt i bedre humør: "Dysfunktionel far" af Jan Gintberg.


Hold nu op, den mand har nogle pointer og bonus er, at jeg også lærer lidt om, hvad den nybagte far tænker inde i sit hoved, når nu han ind i mellem er mere stille og indelukket end en østers. Læs den og få et grin, et rap over nallerne og noget viden med i bagagen!

Ha' en dejlig weekend derude :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar